21.1.10

Matsalu laht ja GPS


Lääne-Eesti lahed on jääga kaetud. Merele pääseb jalgsi ja see on jälle midagi uut. Saab matkata pikalt ja siledat pinda mööda, jäätunud ja lumine meri sulab udus kokku taevaga, silmapiiri polegi, vaid seal, kus kaldaroostik või mets, on näha mingit tumedat viirgu. Puise neemelt pääseb üle Matsalu lahe Saastnasse või Rannakülla, veel edasi minnes Kessulaiule, Virtsu või ka Muhusse, igaks juhuks peaks selliselt matkates olema kaasas GPS. Ega selge ilmaga seal ju eksimisvõimalust pole - kaldad on enam-vähem kogu aeg näha, aga kui külmaudu kerkib, siis võib selles hämus orientatsiooni kaotada. Eelmisel nädalavahetusel kulgesime siiski kallas silma ulatuses. Alla Kiidevale ja siis kaldaradu mööda tagasi. Lund on merejääl parasjagu nii palju, et kannatab kõndida ka ilma räätsadeta, aga viimastega on siiski mõnusam. Poole sääreni ulatub lumi igal pool, mõnes kohas on tuisuvaalud sügavamadki.

GPS-i mul pole, aga olen juba mõnda aega pidanud plaani see endale soetada. Viimati Naissaarel oleks mul sellest abi olnud, saamaks teada, kui pikk ikkagi on ring ümber saare. Ma pole seda infi kuskilt suutnud leida. Netist sain niipalju teada, et saare pikkuseks loetakse umbes 9 km. Laiust peaks kõige rohkem olema umbes 3,5 km, kokku teeb see niisiis mingisugused 23-25 km. Rohkem ei saa olla, sest muidu poleks ma sellel Naissaare ringil 6:20-ga hakkama saanud. Ühesõnaga, kas keegi oskab mulle soovitada käsi GPS-i, millega saaks kulgeda nii Eesti metsas kui mägedes - millega ma leiaksin tee üle merejää Puisest Muhku, millega ma saaksin näha, kui kõrgel on üks või teine baas- või tipulaager, mis näitaks, mis suunas seenemetsast välja auto juurde jõuda või kui kuppel üleval kõrgel juba täiesti sõidab, siis millist rada pidi mäe otsast alla tulla? Ehk siis veel täpsemalt, kas kellelgi on näiteks kogemust Garmini Oregon 505-e või mõne teise sellise vidinaga? Ootan kommentaare.

Siin aga valik pilte Puise ning Kiideva vahelt. Kiideva elanikke pidi muuseas kiitlasteks kutsutama...

Peep



No comments: