2.3.09

Märtsitorm

Ilmast öeldakse kõneldavat siis, kui muust rääkida pole. Siin see ei päde. Ilmajuttu tuleb Chicagos sisse uksest ja aknast, sest asjad muutuvad siin kibekiiresti ja täna ei või sa aimatagi, mida homne kaasa toob, kui sa just iga paari tunni tagant ilmateadet ei uuri. Seda pole mina kodus eriti kunagi teinud, aga siin on saanud harjumuseks, et kui silm lahti läheb, siis arvutist on esimene asi mitte meilikast, vaid ilmasait. Et mis toimub. Ja täna toimus see, et märtsi algus tõi kaasa uhke lumetormi. Temperatuur langes juba eile alla miinus 8-10 peale ja täna tuli ka ilge tuul ning lumesadu. Ja tuul oli ikka selline, mis järve ääres puhus peaaegu Magda püsti ning vahepeal tundus mulle küll, et tal olid jalad ka maast lahti ning vaid rihmast kinni hoides suutsin ma teda takistada ära lendamast. Järve äär on jälle täis jääkuhjasid ja rannas vanade sillapostide ning kai vaierite küljes on jäätunud veest moodustunud kõikvõimalikud jääskluptuurid ning -kardinad. Uhke vaadata, aga jube külm ja vastik olla.

Ja mulle tuli meelde viimane Floridas-käik, kui ma sealses Napolis õhtustades sattusin lobisema ühe Chicagost pärit tüübiga, kes esimese asjaga muidugi ilma jutuks võttis. Ja ütles, et ta kolis 15 või 20 aastat tagasi Chicagost alla Floridasse ning pole peale seda oma jalgagi siia tõstnud. Sest ilm ja eriti talvine ilm pidi olema midagi nii jäledat, et see ei olevat lihtsalt inimlik. Ja muidugi soovitas ta täielikus arusamatuses pead vangutades mul tungivalt järele mõtelda, kui kuulis, et kavatsen talve lõpu Chicagos veeta...

Kõige selle kontrastiks olgu aga öeldud, et neljapäeval sadas siin pea terve päeva sooja kevadvihma. Äike sähvis ja sooja oli 14 kraadi. Linn lõhnas kevade järele ning seda ootamatum on see praegune lumetorm. Telekas soovitati inimestel toas püsida, autoga sõites ettevaatlik olla ja järve ääres ning mujal tsivilisatsioonist eemal äärmiselt ettevaatlik olla. Kui märjaks saada, siis pidavat ärakülmumine olema minutite küsimus. Me oleme nüüd igatahes toas. Ja kolmapäevaks lubab juba +7 ning reedeks +14...

Peep




3 comments:

Anonymous said...

Oleme väga nõus selle ilma-jutuga :) Isegi mina alustan telekavaatamist siin päikselises Majaamis weather-channelist, mitte gold channelist... Asi on täitsa hull... MEGA STORM, nagu nad ütlevad. Ja sama jama ka siin. Nibin-nabin jäi STS-119 püsti stardiplatvormil... uskumatu, et naljad, mida Merike tegi autos "hurricane sheltersite" kohta, osutusid suht tõeseks... aga mul battery low... homme näeme :)

Raul

Anonymous said...

parandus - mitte gold, vaid GOLF channel, tahtsin öelda....

asta said...

Kui juba ilmast..., siis meil täna hommikul tuiskab, on libe ja tööle pidin tulema koperdades. Ja rästad tulid rõdule ja vaatasid mulle pead viltu otsa, et peaks ju küsimatagi taipama terakesi panna. Head ILMA teile seal kaugel.