4.3.10

Kuu aega veel

Eile saime Seiklusjuttudes kogu ekspeditsioonimeeskonnaga kokku. Saulius oli Leedust siia sõitnud ja ta "vaatas" meid üle. Tundub, et jäi meiega üldjoontes rahule. Käisime varustuse nimekirja läbi, et mida siit kaasa võtta ja mida Kathmandust osta. Kola tuleb päris korralikult. Minule üllatuseks peab igal mehel olema muu hulgas ka näiteks kiiver. See tähendab, et asi on veelgi tõsisem, kui ma arvasin. Hm!? Siiamaani on juttu olnud, et see ei tule väga tehniline ronimine, nüüd tuleb välja, et on ikka. Ja ma ei ole selles osas just väga osav. Pean sellest ilmselt teatud järeldused tegema ja peale Vasaloppetit mõningaid tehnikavõtteid lihvima. Õnneks on siinsamas Pääsküla all Astangu pank, mis praegusel aastaajal on mõnusalt jäine.

Aga meie ajaplaan on siis üldjoontes selline, et 3. aprillil lendame siit välja (Saulius läheb Nepaali juba järgmisel nädalal). Päev hiljem jõuame Kathmandusse ja siis 5. aprillil sõidame kohe Annapurnale, kus me teeme aklimatiseerumiseks trekkingu. Tõuseme suhteliselt kiiresti Thorung La kurule, mis on 5416 m kõrge ja kus ma käisin oma esimesel Himaalaja-matkal 2004. aastal. 14. aprilliks jõuame tagasi Kathmandusse ja päev hiljem stardime Tiibetisse. 18. aprill kuni 8. mai oleme Cho Oyul, "alla" Tingrisse, mis on linnake või õigemini küla Peking-Kathmandu vahelisel Friendship Highway'l 4300 meetri kõrgusel, peaksime plaani järgi olema 9.-10. mail. Ja siis kohe Shisha Pangma baaslaagrisse 5200 m kõrgusele. 12. kuni 26. mai on ette nähtud teise kaheksase ronimisperioodiks. Igatahes 29. maiks peame jõudma uuesti Kathmandusse, et siis kodulendu alustada. Brrr...

3. aprillil tulevad meiega Annapurnale kaasa ka mõned trekkerid, teiste hulgas võtan kaasa Oskari. See saab olema tema esimene mägimatk - kunagi, kui ma esimest korda Himaalajasse läksin, siis oli ta tahtmist täis ka kunagi minuga kaasa tulla. Lubasin toona, et kui ta 16 saab, võtan ta kaasa. Nüüd on see aeg käes. Koolist olen ta vabaks rääkinud, mis ei olnudki väga keeruline, aga eks ta peab mingeid asju ette ning pärast järgi tegema. Igatahes on tal võimalus ülespoole viit tuhandet minna, samuti näha kevadise Annapurna ilu, mis pidavat olema hingemattev. Mina käisin 2004. aastal seal sügisel, ja ka siis oli seal lummav, aga ma vaid kujutan ette neid tohutuid rododendronimetsi, kus meie tammejämedused ja -suurused rodod kõik õites on... Igatahes Oskar hakkab Kathmandust tagasi lendama 17. aprillil ja 18. maandub ta Tallinnas, et siis kohe järgmisel päeval kooli kobida. Minu ekspeditsioon siis alles algab...

Peep

Selline paistis Thorung La ja Annapurna ring läbi minu kaameraobjektiivi 2004. aastal:





No comments: