5.4.09

Trip

Tulin oma vana sõjaväeaegset sõpra Dimkat vaatama. Ta elab Windsoris Connecticutis ja juba mingisugusest 1993. aastast peale, kusjuures ta pole sellest ajast alates kordagi Euroopas ega Venes käinud. Enne Ameerikasse tulekut käis ta mul mõned korrad Tallinnas külas ja on siiamaani Eestist suures vaimustuses. Eriti sellest, kuidas toona 80-ndate lõpus oli meil poest vabalt pelmeene, hapukoort ja õlut võimalik osta. Ja mis Moskvas toona võimatu oli. Mina omakorda olen tal siin kolmas kord külas, viimati poolteist aastat tagasi, ja ausalt öeldes on iga kord hää trehvata, sest tegemist on väga laheda ja intelligentse tüübiga.

Sõit Chicagost Connecticuti ei ole just kõige lühem, eriti, kui seda teha autoga, mida mina tegin. Vahemaa on umbestäpselt 1500 km ja ühe jutiga ma seda maha ei sõitnud. Alustasin Chicagost, Illinois'st eile pärastlõunal ja kihutasin jutti läbi Indiana ja Ohio Pennsylvaniassse välja, 8 tundi ja umbes 850 km, ühe tankimis- ja pissipeatusega. Südaöösel võtsin ühe suvalise jubeodava motelli tee äärest, mis küll pisut haises ja oli tiba külmavõitu, aga kuuetunniseks autojuhiuneks täiesti sobilik. Täna hommikul lasin edasi läbi Pennsylvania ja New Yorgi osariigi Connecticuti välja. See sõit oli juba lausa käkitegu - 6 tundi ja 650 km. Ja ka üks bensu-, kohvi- ning pissipeatus vahele. Niimoodi kirjeldades tundub selline trip parasjagu kreisi, aga tegelikult sobis see mulle hästi. Sain kõiksugused mõtted omapäi ära mõteldud ja terve tee kõvasti ja vahetpidamata erinevatest raadiojaamadest vana head rocki kuulata. Ja selles suhtes on siin tõesti hästi - möla on vähe ja head muusikat palju - Doorsist ja Zeppist alates Hendrixi ja Floydiga lõpetades. Kõik muu, ka ehe metall sinna vahepeale. Puhas nauding nõnda miile enda alt läbi lasta...

Nüüd ajasime siin õhtupoolikul Dimkaga oma meesteasju ja homme jätkame. Ja ülehomme ka... Millalgi peab sama tripi teistpidi ette võtma. Siis on mul plaan see asi ühe jutiga läbi teha. Enne peab korralikult magama ja siis endale auto kokat ning nätsu täis laadima. Kunagi olen ühe jutiga Norra läänerannikult Rootsi idarannikule ära sõitnud. See tripp võttis aega 20 tundi järjepannu, aga kilomeetreid oli vähem. Nojah, Norra ning Ameerika teid ei saa muidugi ka võrrelda... Ja kui ma tagasi olen, siis on mul veel plaanis minna ka Merryt vaatama, kes elab Boulderis Colorados, mis on pea sama kaugel, aga vastupidises suunas Chicagost.

Peep

1 comment:

Anonymous said...

screenshotti saad teha nii: õun+shift+3 (terve ekraan) õun+shift+4+space ja klikk aknale (pilt konkreetsest aknast)

mul kõik muidu hästi.

kaarel