15.11.09

Veel paar päeva

Aconcagua varustus hakkab kokku saama. Pidin tegema oma nimekirja veel mõned korrektiivid. Ilmateatest tuleb välja, et kevad on hiline ja ilmad Andides külmad. Baaslaagris nelja ja poole tuhande peal on kuskil -10 Celsiust, koos tuulefaktoriga -15 kuni -20. Vahelaagris veidi alla 6000m on -15 ja tuulefaktoriga -30 kraadi. Tipus annab Aconcagua ilmasait temperatuuriks -20 kuni -25 Celsiust ja tuulefaktoriga koos -35 kuni -45. Tuult lubab praegu kuskil 80 kuni 100 km/h, mis peaks olema umbes 22 kuni 28 meetrit sekundis. Sellega seoses ostsin endale uue magamiskoti, mis kannatab kuni -40 kraadi külma. Ka sulejopp tuleb võtta kõige kangem, mis saadaval. Igatahes on enamus kola mul nüüd koos. Hea uudis on see, et mu optiliste klaasidega mäeprillid said valmis - nende pärast pabistasin ma päris kõvasti, sest ilma kaitseprillideta on üleval päris võimatu hakkama saada.

Niisiis jääb homse või ülehomse peale veel Nõmme matkapoest sulejope ning balaklava ära osta, esmaabipaun, s.h. 1,5 l Vana Tallinnat, kokku panna, kaamera jaoks filmid ja mingi väike digikas ära osta ja siis kogu selle hunniku varustust kahte seljakotti ära mahutada. Mingid asjad ostan koha pealt Mendozast - sulekindad, kirka ja kassid näiteks. Toidu võtame ka sealt. Aga siit tuleb veel kaasa mu kolmekohaline telk, sest kahe telgiga ei pruugi me hakkama saada. Juhul, kui keegi meist kaheksast üles tipulaagrisse ei jõua või selgub, et peab tervise pärast tagasi allapoole minema, siis peab ju ka nende jaoks üks telk olemas olema. Igatahes paistab praeguse seisuga, et midagi sellist, mis eluliselt oluline on, puudu ei jää. Tegelikult ei ole ma kunagi enne nii põhjalikke ettevalmistusi teinud. Eelmistel matkadel olen enamasti pakkimise viimase öö peale jätnud ja siis hommikul otse lennuki peale läinud. Seekord ma nii udu ei ole, kuigi seda, et mõtted hajevil on, näitab tõsiasi, et Tartus matkapoe ees, kust ma magamiskoti ja bahillid ostsin, hakkasin ma meeleheitlikult üht musta Toyotat lahti muukima, märkamata, et mu oma SAAB oli umbes viis meetrit eemal. Nojah...

Peep

1 comment:

Anonymous said...

Äkki selline hajameelne ärevus on tingitud su emotsionaalsest seisukorrast?